راهنمای مراجعین شهرداری نیک آباد

راهنمای مراجعین شهرداری نیک آباد
اسفند ۲۶, ۱۴۰۱
245 بازدید

پرسنل شهرداری   ردیف نام و نام خانوادگی سمت شماره داخلی تصویر ۱ میثم زارع چاوشی سمت: شهردار شماره داخلی: ۱ ۲ جواد شفیعی سمت: متصدی امور دفتری (کارپرداز) شماره داخلی: ۰ ۳ محمد رضوانی سمت: مسئول امور مالی و ذیحسابی شماره داخلی: ۲ صفورا بهنام نیا سمت:  کارشناس طرح و توسعه فضای سبز  شماره […]

پرسنل شهرداری

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

شماره داخلی

تصویر

۱

میثم زارع چاوشی

سمت: شهردار

شماره داخلی: ۱

۲

جواد شفیعی

سمت: متصدی امور دفتری (کارپرداز)

شماره داخلی:

۰

۳

محمد رضوانی

سمت: مسئول امور مالی و ذیحسابی

شماره داخلی:

۲

صفورا بهنام نیا

سمت:  کارشناس طرح و توسعه فضای سبز 

شماره داخلی:

۴

علی محسنی

سمت:  مسئول اداری

شماره داخلی:

۳

۵

حمیدرضا عرب مومنی

سمت:  کارشناس امور فنی

شماره داخلی:

۴

۶

حسین رضوی

سمت:  مسئول خدمات شهری و فضای سبز

شماره داخلی:

۵

 

وظایف امور اداری شهرداری های کل کشور

وظایف امور اداری شهرداری­های کل کشور بدین شرح است

۱-تهیه پیشنهاد برنامه­های میان مدت و کوتاه مدت حوزه وظایف اداری شهرداری در چـارچوب اهـداف، سیاست­ها و خط و مشی­های ابلاغی؛

۲-پیگیری تصویب و دریافت برنامه­های حوزه اداری از مبادی مسئول؛

۳-برنامه ریزی، هدایت، هماهنگی و کنترل و نظارت بر حسن اجرای برنامه­های اداری در شهرداری؛

۴-هماهنگی و همکاری با مبادی مسئول در جهت تهیه و تدوین آئین نامه­ها و دستورالعمل­های مربوط بـه امور اداری؛

۵-دریافت و اجرای کلیه قوانین، ضوابط، آئین نامـه­هـا و دسـتورالعمل­هـای ابلاغـی شـهرداری در حـوزه وظایف اداری؛

۶-هماهنگی و همکاری جهت هدایت منابع شهرداری به منظور مکانیزه نمودن امور و استفاده از تجهیزات و فن­آوری روز برای افزایش بهره­وری؛

۷-انجام مطالعات و بررسی­های لازم در ابعاد مختلف امور اداری به منظور توسعه و بهبود وضعیت امور اداری؛

۸-برنامه­ریزی و انجام کلیه امور مربوط به کارگزینی و خدمات رفاهی کارکنان منطقه در چارچوب دستور العمل­های ابلاغی؛ ۹-برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت انجام امور ترابری و تعمیـرات وسـایل نقلیـه و موتـوری و ماشین آلات شهرداری؛

۱۰-برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم در جهت انجام امور ساختمانی، تأسیسات و نگهداری اماکن و ساختمان­ها و تأسیسات؛ ۱۱-انجام امور خدماتی ساختمان­ها و تأسیسات منطقه از قبیل نگهداری، نظافت، نگهبانی و امور آبدارخانه؛

۱۲-جمع آوری، ساماندهی، نگهداری و بهنگام سازی آمار و اطلاعات امور اداری شهرداری؛

۱۳-همکاری و هماهنگی با مبادی مسئول در جهت طراحی و بهبـود مـستمر سیستم و روش­های اداری و شهرداری؛

۱۴-انجام سایر اموری که از طریق مبادی مسئول ارجاع می­گردد؛

۱۵-تهیه فرم­ها و استانداردهای مورد نیاز شهرداری؛

۱۶-شرکت در جلسات عمومی و تخصصی؛

۱۷-همکاری با اداره کل تشکیلات و آموزش در زمینه بهبود روش­ها و تشکیلات و آموزش کارکنان شهرداری؛

۱۸-انجام سایر امور حسب نیاز و دستور مراجع مسئول.

مسئولیت امور مالی و حقوقی در شهرداری­ها

  • نظارت بر کلیه هزینه ها و معاملات شهرداری و نگهداری حساب هزینه ها و همچنین نظارت بر اعتبارات هزینه شده واحد ها؛

  • نظارت بر انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات بودجه مصوب قبلی طبق مقررات مالی شهرداری­ها؛

  • نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و واحد مالی مناطق شهرداری صدور دستور و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار؛

  • تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن وظایف در برنامه مذکور؛

  • تهیه گزارش­های مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری و بررسی و تأیید آن­ها؛

  • اقدامات لازم به منظور نگهداری حساب­ها و هزینه و نظارت در ممیزی و رسیدگی به لیست­ها و اسناد هزینه؛

  • بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آن­ها؛

  • نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و دارائی­های شهرداری و واحدهای تابعه و نظارت بر نحوه عملکرد آن­ها؛

  • همکاری در تهیه و تنظیم بودجه، متمم و اصلاح بودجه با توجه به آیین نامه مالی شهرداری­ها و دستورالعمل­های

    صادره و ارائه آن به مراجع ذیربطی با همکاری؛

  • شرکت در کمیسیونها و جلساتی که طبق آئین نامه مربوطه به عهده امور مالی محول است؛

  • اقدام در تهیه و تنظیم قراردادها با عنایت به مصوبات کمیسیون عالی و معاملات طی هماهنگی با مدیریت حقوقی؛

  • نظارت بر امور قراردادها و تنظیم برنامه­ها به منظور به موقع برگزار شدن معاملات شهرداری اعم از مناقصات و

    مزایده­ها برابر آیین نامه مالی شهرداری­ها و دستورالعمل­های مربوطه؛

  • اقدام در تهیه، تنظیم و ارائه گزارشات مالی به صورت منظم همراه با تجزیه و تحلیل از قبیل  تراز آزمایشی ماهیانه،

     گزارشات اعتبار عمرانی، صورت مغایر بانکی و غیره؛

  • اقدام در انجام تعهدات مالی در حدود و اعتبارات بودجه جاری مصوبات طبق مقررات و آیین نامه­ها و دستورالعمل­های مالی؛

  • اقدام در کنترل و تطبیق کالاهای خریداری شده با صورت وضعیت قبوض و حوالجات انبارها؛

  • انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق.

 

الف)شرح وظایف واحد:

  – هماهنگی و تنظیم برنامه ملاقات ها – کنفرانسها و سمینارها؛

  – تهیه و تنظیم جلسات لازم پیرامون مطالب و وقایع مهم روزانه جهت ارائه به مقام مافوق؛

  – ابلاغ دستورات مقام مربوطه به کمیسیون­ها ، جلسات و سمینارها برای اصلاح مقام مربوطه؛

  – انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مقام مافوق در حدود وظایف ارجاع گردد.

ب)واحدهای زیر مجموعه:

   ۱حسابداری؛

   ۲کارپردازی؛

   ۳انبار؛

   ۴کارشناس بودجه.

ج)شرح وظایف رئیس حسابداری:

  – نظارت در ثبت و نگهداری دفاتر و تهیه تزار مالی عملکرد ماهیانه؛

  – انجام تعهدات و پرداخت­ها برابر مقررات مربوطه؛

  – راهنمایی و کنترل کار حسابداران و تقسیم کار بین آن­ها.

د)شرح وظایف کارپردازی :

  – برگزاری مناقصه و مزایده جهت اقلام؛

  – خرید اقلام به انبار پس از کامل شدن فرم خرید.

ه)شرح وظایف مسئول انبار :

  – صدور قبض انبار پس از خرید اجناس توسط کار پرداز؛

  – صدور حواله خرید انبار؛

  – تحویل و تحول خودروهای اداره طبق دستورات؛

  – انتقال سند خودروهای خریداری شده و همچنین خودرو های که در مزایده به فروش می رسند؛

  – جمع آوری و فروش اموال اسقاطی طبق مجوز شورای اسلامی شهر.

۱-شرح وظایف کلی دفتر فنی

شرح وظایف کارشناس فضای سبز

  1. طراحی فضای سبز
  2. اجرای پروژه‌های فضای سبز
  3. انتخاب گیاهان مناسب
  4. نگهداری از فضای سبز
  5. ارائه مشاوره در حوزه فضای سبز
  6. همکاری با سایر متخصصین
  7. نظارت بر اجرای پروژه‌های فضای سبز
  8. آموزش و ترویج فرهنگ نگهداری از فضای سبز

شرح وظایف اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و شهرسازی 

۱ –تهیه و پیگیری تصویب طرح­های هادی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و تغییرات بعدی آن­ها و نظارت بر اجرای آن­ها؛

۲انجام وظایف مرتبط با کمیسیون بررسی مغایرت­های طرح­های هادی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت؛

۳نظارت عالیه و روند اجرای تهیه طرح­های جامع و تفصیلی و طرح­های توسعه شهری؛

۴عضویت و شرکت در جلسات کمیسیون ماده ۵٫؛

۵انجام امور محوله در اجرای بندهای ب و هـ ماده ۲۸ قانون برگزاری مناقصات موضوع ترک تشریفات مناقصات دستگاه­های اجرایی که دارای اعتبارات استانی می­باشند؛

۶- ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاه­های اجرایی استان و عوامل اجرایی در جهت پیشبرد عملیات عمرانی و بررسی اختلافات میان آن­ها در چارچوب وظایف شورای فنی استان و تصمیم­گیری در این خصوص؛

۷- نظارت عالیه در شهرداری­ها و دهیاری­های استان در اجرای طرح و پروژه­های شهرسازی، عمرانی و تفکیک اراضی و ارائه راهنمایی­های لازم در مطابقت کامل با طرح­های مصوب شهری؛

۸- نظارت عالیه و اظهارنظر در واگذاری توافقات پیرامون املاک و اراضی شهری و اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری­ها؛

۹- هماهنگی بین دستگاه­های اجرایی استان در انجام امور محوله در حوزه خدمات روبنایی از قبیل آب، برق، فاضلاب، گاز و مخابرات در صورت نیاز؛

۱۰- عضویت و مشارکت در جلسات کمیته­ها، کارگروه­ها و کمیسیون­های مرتبط بر اساس آیین نامه­ها و قوانین موجود که دفتر فنی می­بایست در آن شرکت نماید؛

۱۱تعامل با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای قانون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مقررات ملی ساختمان و ضوابط و دستورالعمل­های منبحث از آن؛

۱۲شرکت در جلسات و انجام امور محوله در خصوص کارگروه تخصصی ذیربط امور زیربنایی و شهرسازی استان ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان و کمیته­های کارشناسی مربوط آن؛

۱۳نظارت بر عملکرد ستادها و مراکز معاینه فنی در استان­های مشمول موضوع مصوبه سال ۱۳۹۳ هیأت وزیران؛

۱۴همکاری و نظارت بر ارتقاء کیفیت زیست محیطی کلان شهرها از طریق کارگروه کاهش آلودگی هوا، آب و خاک استان با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی؛

۱۵- نظارت عالیه و انجام هماهنگی و همکاری با دستگاه­های اجرایی ذیربط در امور مرتبط با حاشیه­نشینی و بافت­های ناکارآمد شهری و ارائه گزارش­های مربوطه به مقامات مافوق؛

۱۶- همکاری در پیگیری امور مربوط به مشکلات مسکن مهر، مسکن اجتماعی و اخذ گزارش­های لازم از دبیرخانه حسب مورد موضوع کارگروه مسکن مصوبه ۱۳۸۵ هیأت وزیران؛

۱۷- شرکت در جلسات و همکاری در انجام امور محوله به منظور جلوگیری و کاهش آلودگی­های زیست محیطی از جمله آلودگی ناشی از منابع آب و خاک، گرد و غبار، مصرف سموم شیمیایی، حفظ و بهره­برداری پایدار از تالاب­ها، منابع طبیعی و غیره و تعامل با سازمان­ها و دستگاه­های اجرایی استان در این خصوص؛

۱۸- انجام کلیه امور محوله از طریق شورای حفاظت منابع آب استان و شورای عالی آب موضوع بند ۶ مصوبه سال ۱۳۸۷ هیأت وزیران؛

۱۹- عضویت درکمیسیون تصویب و تغییرات طرح­های هادی روستایی موضوع بند ف ماده ۱۹۴ قانون برنامه پنجم توسعه؛

۲۰- انجام وظایف و اعمال اختیارات قانونی وزارت کشور در زمینه امور مربوط به حمل و نقل و ترافیک استان و شهر مرکز استان؛

۲۱- ایجاد هماهنگی و ارائه مشورت و راهنمایی برای بهبود ترافیک و فعالیت­ها و عملکرد شرکت­ها، سازمان­ها و واحدهای ارائه دهنده خدمات در امر جابجایی جمعی مسافران درون شهری؛

۲۲- بررسی و اظهار نظر در مورد پیشنهادهای واصله از شرکت­ها و سازمان­های حمل و نقل همگانی شهری به منظور افزایش یا کاهش سرمایه، سرمایه گذاری، مشارکت و اخذ وام و تحصیل اعتبار جهت ارائه به مراجع ذیربط؛

۲۵- انجام هماهنگی­های لازم بین امور حمل و نقل و ترافیک درون شهری و برون شهری؛

۲۶- ارائه مشورت­های لازم و انجام کارشناسی­های امور حمل و نقل و ترافیک و شرکت در جلسات، کمیسیون­ها، کمیته­ها و شوراهای مرتبط استان؛

۲۷- بررسی و مطالعه برای تعیین تعداد وسایل نقل همگانی مورد نیاز استان؛

۲۸- برقراری ارتباط با دانشگاه­ها و مؤسسات پژوهشی و تخصصی استان مرتبط با حمل و نقل و ترافیک برای دستیابی به آخرین اطلاعات، نوآوری­ها، استانداردها؛

۲۹- اهتمام برای افزایش توان تخصصی و فنی دست اندرکاران حمل و نقل و ترافیک در استان و ارتقاء سطح فرهنگ ترافیک شهروندان از طریق تهیه و اجرای دوره­ها و برنامه­های آموزشی با هماهنگی و همکاری واحدهای استانی دستگاه­های اجرایی و مراجع دیربط؛

۳۰- اجرای مصوبات ابلاغی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور(موضوع ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون تأسیس شورای عالی مصوب ۲/۷/۷۴ هیأت وزیران) ؛

۳۱- تهیه و توزیع بکارگیری ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و استانداردهای شهری، رعایت آیین نامه­ها و ضوابط و ابلاغ دستورالعمل­های مربوطه؛

۳۲- پیگیری تحقق طرح­ها توسعه فضای سبز و جنگل­های واقع در محدوده و حریم شهرها موضوع تفاهم نامه فی مابین وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری­ها؛

۳۳- نظارت بر انجام امور مربوط به هماهنگی و پیگیری ستاد مناسب سازی و تسهیل تردد معلولین جسمیحرکتی. ؛

۳۴- هماهنگی امور مربوط به کمیسیون ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(واگذاری اراضی به دستگاه­های دولتی خارج از محدوده).

شرح وظایف واحد فنی و عمرانی

  • اجرای دقیق آیین نامه­ها، دستورالعمل­ها، بخشنامه­ها و ضوابط مربوطه؛

  • نظارت بر اجرای کلیه فعالیت­های عمرانی و بهسازی معابر، پارک­ها، مستحدثات و غیره در محدوده منطقه؛

  • نظارت و اجرای پیاده­رو سازی و تعمیر و مرمت پیاده­روهای معابر عمومی در محدوده منطقه؛

  • نظارت بر دیوارکشی زمین­های بایر موجود در منطقه با رعایت قوانین و مقرات جاری ؛

  • بررسی و امضاء صورت وضعیت­های پیمانکاران برابر قوانین و مقررات ؛

  • پیگیری سایر پروژه­های عمرانی پیش بینی شده در محدوده منطقه؛

  • اهتمام به تعمیر و نگهداری ابنیه و تأسیسات پل­های عابر پیاده، پل­های همسطح و غیرهمسطح، جداول، رفیوژها، ساختمان­ها و مستحدثات در محدوده منطقه؛

  • نظارت بر احداث کلیه طرح­های ترافیکی و تسهیلات عبور و مرور در محدوده منطقه؛

  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.

شرح وظایف کارشناس عمران(ناظر پروژه)

  • اجرای دقیق آیین نامه­ها، دستورالعمل­ها، بخشنامه­ها و ضوابط مربوطه؛

  • همکاری در تعیین اولویت پروژه­ها در سطح منطقه با مسئول مافوق؛

  • همکاری با نقشه بردار در جهت مسیریابی و ترازیابی در ابتدا و حین اجرای پروژه­ها؛

  • اقدام در خصوص تحویل زمین پروژه به پیمانکار همراه با نقشه­ها و پروفیل­های مربوطه و همچنین ابلاغ شروع به کار به پیمانکار؛

  • نظارت لازم بر تجهیز کارگاه و حسن انجام پروژه از سوی پیمانکار؛

  • بازدید از پروژه­ها به صورت هفتگی همراه با ناظر عالیه؛

  • اقدام لازم در خصوص مکاتبه با آزمایشگاه ژئوتکنیک جهت آزمایش­های لازم؛

  • اقدام در خصوص تنظیم فرم دعوت نامه تحویل موقت و قطعی پروژه و همچنین شرکت در کمیسیون­های مربوطه.

  • استعلام لازم از شرکت­های آب، برق، گاز، مخابرات و غیره جهت حفاری­های مورد نیاز در پروژه­ها؛

  • اقدام لازم در خصوص تنظیم صورت جلسات مربوطه و همچنین صورت وضعیت­ها؛

  • اقدام لازم در خصوص ارسال گزارش­های مستمر به مسئول مافوق؛

  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در چهارچوب وظایف.

و برداشتن و محو کردن آگهی­ها از محل­های غیر مجاز و هرگونه اقداماتی که در حفظ نظافت و زیبائی شهر موثر باشند.

شرح وظایف مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری:

  • مطالعه و بررسی به منظور بدست آوردن حد مطلوب فضای سبز در مناطق مورد عمل با در نظر گرفتن موقعیت و شرایط اقلیمی منطقه؛

  •  مطالعه و بررسی رویکردها و روش­های نوین مدیریتی به منظور به کارگیری و استقرار نظام­ها و سبک­های مدیریت برای انجام کارآمد وظایف و بهبود روش­ها؛

  • ارائه پیشنهادات برای افزایش بهره­وری و همکاری در پیاده­سازی پیشنهادات پذیرفته شده؛

  • ارزیابی عملکرد کارکنان و مجموعه­های تحت سرپرستی، شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه­ها و برنامه­ریزی جهت بهبود نقاط قوت و رفع نقاط ضعف؛

  • بازنگری و بروزرسانی حدود اختیارات و تفویض مسئولیت­ها و تعیین روابط میان کارکنان و واحدهای مختلف مجموعه تحت سرپرستی، به نحوی که تقسیم کار به درستی صورت پذیرد و عدالت اجرا شود؛

  • بررسی و اعلام نظر در رابطه با پیشنهادهای مربوط حوزه تحت سرپرستی و برنامه­ریزی جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر پیشنهادهای مورد تایید؛

  • بررسی و تحلیل مشکلات و موارد پیش آمده با توجه به آمار و اطلاعات واقعی و تصمیم­گیری براساس آن؛

  • برگزاری جلسات دوره­ای برای بررسی مشکلات موجود در سیستم و یافتن راهکار برای حل مشکلات؛

  • برنامه­ریزی به منظور آمادگی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه و نظارت بر اکیپ­های مورد نظر در شهرداری­های مناطق؛

  • برنامه­ریزی جهت ارائه بهینه و عادلانه خدمات شهری در سطح شهر؛

  • برنامه­ریزی جهت تأمین آرامستان­های مورد نیاز؛

  • برنامه­ریزی و پیگیری انجام خدمات شهری خاص که به تنهایی در مناطق شهرداری و سایر سازمان­ها و واحدهای تابعه امکان پذیر نبوده و مستلزم اقدامات اجرائی یکسان و همزمان بصورت متمرکز و هماهنگ در سطح شهر؛

  • برنامه­ریزی و نظارت بر ایجاد و توسعه فضای سبز؛

  • برنامه­ریزی و نظارت در حسن انتظام امور جمع­آوری، حمل، پردازش و دفع بهینه پسماند در سطح شهر؛

  • برنامه ریزی و هماهنگی امور مربوط به شناسایی، پاکسازی، لایروبی و نگهداری و حفظ کلیه مادی­ها و مسیل­های شهر با هماهنگی واحدهای ذیربط در شهرداری و سایر سازمان­ها و ارگان­های اجرایی شهرداری؛

  • تأثیرگذاری و انگیزش بر افراد به نحوی که از روی میل و اشتیاق برای دستیابی به هدف­های مجموعه تلاش کنند؛

  • تحلیل، بررسی و پیشنهاد بودجه، متمم و اصلاح آن در حوزه تحت سرپرستی؛

  • تدوین دستورالعمل و آیین­نامه­های حفظ و بازسازی مادی­ها و مسیل­ها؛

  • تهیه و تدوین طرح­های لازم جهت بهینه­کردن امور خدمات­رسانی به شهروندان؛

  • زمینه­سازی در جهت مشارکت فکری کارکنان در تعریف اهداف عملیاتی، برنامه­ها و راهکارهای اجرایی مجموعه تحت سرپرستی؛

  • مشارکت در ستادهای متشکله در زمینه ارائه خدمات رفاهی به مسافرین و توریست­های شهر و پیگیری اجرائی وظایف شهرداری در این خصوص؛

  • نظارت بر انتخاب مشاوران و پیمانکاران متخصص و حرفه­ای در امور خدمات شهری؛

  • نظارت بر برخورد با متخلفین مسائل شهری(مسدودین معابر و خلافکاران در ساخت و ساز)و دریافت احکام قضایی؛

  • نظارت بر برنامه­های عملیاتی تعریف شده توسط زیرمجموعه­ها به منظور تحقق اهداف، برنامه­ها و سیاست­های کلان تعیین شده؛

  • نظارت بر حسن انتظام امور مادی­ها و مسیل­های شهر و هماهنگی در جهت آماده­سازی و استفاده بهینه از آن­ها؛

  • نظارت بر حسن گردش امور سازمان­های وابسته مربوط از لحاظ نیل به اهداف پیش­بینی شده در اساس­نامه آن­ها؛

  • نظارت بر حسن انجام امور و وظایف شهرداری ارتباط با بندهای ذیل ماده ۵۵ قانون شهرداری­ها(مرتبط با خدمات شهری) و صدور دستورات لازم در هر یک از زمینه­های مذکور؛

  • نظارت بر سیستم جمع­آوری و امحاء پسماندها و سایر ضایعات شهری و تدوین ضوابط مربوط؛

  • نظارت بر فعالیت­های زیباسازی شهری؛

  • نظارت بر گردش امور کمیسیون­های ذیربط در امور اجرایی شهر از قبیل کمیسیون بند۲۰ ماده ۵۵، کمیسیون ایمنی اماکن عمومی و ستادهای اجرائی خدمات شهری؛

  • نظارت در حسن انتظام امور جمع­آوری و معدوم نمودن حیوانات موذی و ولگرد؛

  • نظارت کمّی و کیفی بر نحوه عملکرد کار پیمانکاران و همچنین رسیدگی بر صورت وضعیت عملکرد در مواقع ضروری؛

  • همکاری در تهیه و تنظیم پیش­نویس بودجه معاونت خدمات شهری؛

  • استفاده از ظرفیت طرح­های تفصیلی و بازنگری در توسعه و بهبود امکانات خدمات شهری در مناطق و افزایش این ظرفیت­ها؛

  • هماهنگی در استقرار نظام جامع آماری و جمع­بندی ویرایش اطلاعات و استفاده از نتایج در برنامه­ها و اقدامات؛

  • استفاده از فن­آوری و روش­های جدید و افزایش اثربخشی روش­های نظارت؛

  • توسعه کیفی و کمّی فضاهای عمومی شهر؛

  • حفاظت از محیط زیست شهری و کنترل و کاهش آلودگی­های شهری؛

  • مدیریت و برنامه­ریزی محیط زیست شهری(استفاده از انرژی ناپایدار، پارک­های طبیعی و آموزش و فرهنگ سازی بر نحوه حفاظت از محیط­زیست و نحوه بهره­برداری صحیح از منابع شهری)؛

  • مطالعه و تحقیق جهت شناسایی محیط زیست شهری و روش­های کاهش تأثیرات ناشی از فشارهای وارده بر محیط زیست؛

  • برنامه­ریزی و تهیه فرمت­هایی در جهت یکپارچه سازی، تسریع، قانونمندکردن موارد مرتبط؛

  • تدوین ضوابط رفت و روب و سایر خدمات شهری به پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای آن­ها؛

  • کنترل و نظارت بر قراردادهای امور خدمات شهری(رفت و روب، جمع­آوری زباله، رفع سدمعبر و نظارت بر استخراج، مستندسازی، بروزرسانی و اشتراک گذاری اطلاعات منطبق با مدیریت دانش و ارائه مستندات)؛

  • نظارت بر پیشنهاد، تدوین و بروزرسانی فرایندهای تحت سرپرستی و همچنین تعریف و پایش شاخص­های مرتبط با فرایندها.

شرح وظایف واحد کارپردازی

  • تهیه مایحتاج مورد نیاز سازمان از قبیل لوازم اداری، میز،صندلی، پرداخت قبض­های آب برق، گاز، تهیه لوازم بهداشتی جهت نظافت، تهیه مواد غذایی مورد نیاز آبدارخانه؛

  • تنظیم وجمع بندی سندهای کارپردازی مربوط به خریدهای انجام شده وثبت اندیکاتور و ارائه آن به واحد مالی جهت صدور چک تنخواه گردان در وجه کارپردازی؛

  • تهیه و تنظیم استعلام بها برای مبالغ بالاتر از۲.۰۰۰.۰۰۰ریال خرید

  • وصول کردن چک­های مربوط به تنخواه گردان، در وجه کارپرداز؛

  • رسیدگی به مشکلات فنی خودروهای مربوط به سازمان وهمچنین تأمین سوخت خودروها وموارد متفرقه دیگر مانند تعویض روغن خودروها و غیره؛

  • رسیدگی به امور بیمه­ای خودروهای سازمان در موعد مقرر؛

  • رسیدگی به امور مالی مربوط به هزینه­های سازمان در بخش­های مختلف مانند اوراق اداری، تهیه بنر، سندهای کارپردازی؛

  • مراجعه به بانک جهت واریز به حساب چک­های صادره در وجه سازمان تاکسیرانی از طرف ارباب رجوع؛

  • رسیدگی مالی وپشتیبانی مالی از واحد بازرسی از نظر خرید رنگ ترافیک جهت خط کشی ایستگاه­های تاکسی، تهیه تابلوهای ایستگاه­های تاکسی در نقاط مختلف شهر؛

  • رسیدگی مالی وفنی سیستم­های رایانه سازمان و برطرف کردن مشکلات فنی مربوط به رایانه­ها مانند تعویض ویندوز، کابل شبکه، موس،کیبورد و غیره؛

  • انجام موارد متفرقه دیگر مانند تهیه کارتریج پرینترهای واحدهای مختلف سازمان، تهیه کاغذA4، خودکار و لوازم اداری واحدهای مختلف سازمان؛

  • پست نامه­های اداری سازمان به ادارات مختلف؛

  • ارسال حضوری نامه­های صادره از سازمان به ادارات مختلف شهرستان نظیر شهرداری، فرمانداری، شورای شهر، شورای شهرستان، راهنمایی رانندگی، فرماندهی انتظامی، دادگستری، اداره کار، تعاونی تاکسیرانی، آموزش و پرورش و غیره؛